Per vakantiehuis staat aangegeven hoeveel honden er mee mogen. De huiseigenaar wijkt hier in principe niet vanaf
Via ons zoekscherm kunt u een periode selecteren en eventueel enkele filters instellen, waarna u een vakantiewoning kunt selecteren. Door het aanklikken van de juiste periode, kunt u een boeking plaatsen.
1. Boeken
U komt in het boekingscherm terecht waar u de benodigde gegevens dient in te vullen ten behoeve van de boeking. Vervolgens ontvangt u een reserveringsbevestiging van hondenopvakantie.nl via het scherm en e-mail. Daarnaast ontvangt u ook een reserveringsbevestiging en huurovereenkomst van de touroperator van dienst met daarin de betalingsgegevens. Op deze huurovereenkomst staat aangegeven binnen welke termijn u de (aan)betaling dient te voldoen. Nadat de volledige betaling ontvangen is, ontvangt u per e-mail uw verblijfticket met de adresgegevens van de vakantiewoning. NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.
Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar krijgt u een bevestiging van deze aanvraag, waarna de huiseigenaar contact met u gaat opnemen.
2. Betalen
Indien u boekt heeft u een overeenkomst met de betreffende touroperator/huiseigenaar en betaalt u altijd aan de touroperator. Dit kan per creditcard, IDEAL of via een bankoverschrijving. Dit kan verschillen per operator. Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar, regelt u de wijze van betalen met de huiseigenaar.
Belvilla
U betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van uw boeking. De resterende reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaalt u in twee termijnen, dan ontvangt u een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat u er zeker van bent dat uw betaling op tijd verwerkt is.
Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Belvilla.
Novasol
Bij boeking 56 dagen voor aanvang van de huurovereenkomst of eerder geldt het volgende:
De eerste schijf, 25 % van de volledige huursom, is direct opeisbaar, en moet uiterlijk acht dagen na de
boeking ontvangen zijn door NOVASOL.
De tweede schijf,die de betaling van de overige 75 % betreft,isopeisbaar uiterlijk 42 dagen voor aanvang
van de huurovereenkomst en deze moet uiterlijk op dat tijdstip door NOVASOL ontvangen zijn.
Bij boeking later dan 55 dagen voor aanvang van de huurovereenkomst geldt het volgende:
De volledige huursom is direct opeisbaar, en moet uiterlijk drie dagen na de boeking door NOVASOL
ontvangen zijn. Indien de betalingsvoorwaarden niet worden nagekomen, wordt dit beschouwd als
wanprestatie, waardoor NOVASOL zonder uitstel de aangegane huurovereenkomst kan ontbinden,
maar NOVASOL zal zo mogelijk de huurder hiervan op de hoogte stellen voor de ontbinding
plaatsvindt. De ontbinding van de huurovereenkomst vrijwaart de huurder niet van de verplichting
om huur te betalen; hierop zijn de regels betreffende annulering in punt 6 (zie algemene voorwaarden Novasol) van toepassing. Indien niet
anders is vermeld in de catalogus, op het internet en/of in de prijslijst, is de huursom exclusief verbruik
van water, elektriciteit, olie, gas en dergelijke alsmede verwarming (waaronder evt.
openhaardbrandstof).
Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Novasol.
Interhome
Het voorschot bedraagt 20% van de reissom. Het moet onmiddellijk na ontvangst van de reisbevestiging betaald worden. De betaling van het resterende saldo moet 4 weken voor afreis betaald worden. Bij boekingen binnen 4 weken voor afreis moet de volledige reissom betaald worden. De reisdocumenten kunnen tijdig in uw reisbureau afgehaald worden of worden u per post of e-mail toegestuurd. Als het voorschot en/of saldo niet volgens de overeengekomen termijnen betaald worden, zijn we gerechtigd, na aanmaning met stellen van een termijn, het reiscontract te verbreken en u met de opzeggingskosten volgens deze reisvoorwaarden te belasten.
Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Interhome.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
De vakantiehuizen en bijhorende prijzen/kosten die wij tonen op onze pagina's halen wij elke nacht binnen via de koppelingen van onze partners naar onze server. De data van de vakantiehuizen die wij tonen wordt niet door onszelf beheerd, maar alleen bijgewerkt op basis van de laatste updates die wij ontvangen van onze partners. De huizen zijn gesorteerd op populariteit. Dit doen wij op basis van het aantal boekingen via onze site. Daarnaast hebben wij de huizen verdeeld over bepaalde regio's op basis van de geo-coördinaten van het vakantiehuis.
Per vakantiehuis worden reviews (indien aanwezig) weergegeven van mensen die de woning ook echt hebben gehuurd. Deze reviews worden niet door ons beheerd, maar ook aangeleverd door de partijen met wie wij samenwerken. Mocht u afzien van uw eerder geplaatste review, dan dient u in de eerste plaats altijd contact op te nemen met de aanleverende partij(Belvilla, Novasol of Interhome), maar uiteraard zullen wij er alles aan doen om uw data zo snel mogelijk te verwijderen.
Het liefst zouden wij voor elke huis één vaste prijs tonen, maar helaas kan dat lang niet altijd. Een prijs bestaat vaak uit een vast deel, zoals de huurprijs en een variabel deel zoals schoonmaak, extra handdoeken, servicekosten, toeristenbelasting e.a. kosten. Deze zijn vaak afhankelijk van met hoeveel personen u komt, is de prijs afhankelijk van uw gebruik, en of u huisdieren meeneemt. Daarnaast hebben sommige vakantiehuizen ook een borgsom. Dit alles komt omdat er verschillende partijen stakeholder zijn: de verhuurorganisatie, de huiseigenaar en/of het vakantiepark.
Deze partijen werken allen met verschillende prijsstructuren, waardoor het niet altijd mogelijk is om één duidelijke totaalprijs te tonen. Om duidelijk te maken met welke kosten u te maken heeft wanneer u een vakantiewoning boekt, maken wij gebruik van het informatie symbool "". Wanneer u hierop klikt krijgt u een overzicht van de prijsopbouw en met welke mogelijk extra kosten (ter plaatse) u te maken heeft.
Indien u interesse heeft in een vakantiehuis loont het altijd de moeite om navraag te doen. Het kan zijn dat er bij de verhuur van een vakantiehuis bijkomende kosten zijn of dat een hondenras niet is toegestaan. Lees altijd goed de beschrijving van het vakantiehuis door en stel eventueel vragen aan de operator indien zaken niet duidelijk zijn.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van www.hondenopvakantie.nl. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Indien u een klacht heeft over onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het klachtenformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Wilt u reageren op ons besluit wat betreft uw klacht? Gebruik dan ook ons klachtenformulier en vermeldt daarbij uw referentiecode zodat wij u snel kunnen helpen. De procedure om te reageren op ons besluit vindt u ook terug op dit formulier.
Heeft u een klacht over illegale content? Via ons speciale klachtenformulier om illegale content te melden, kunt u uw klacht indienen. Op dit klachtenformulier staat ook de procedure voor het melden van illegale content beschreven.
Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (degeschillencommissie.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Wanneer u bij een van onze partners heeft geboekt en u heeft bijvoorbeeld een klacht over het vakantiehuis of de geleverde service, dan verwijzen wij u altijd door naar de klantenservice van deze partner.
Klachten over boekingen worden altijd afgehandeld door onze partners. Hondenopvakantie.nl kan u alleen informeren over de voortgang en de status van een boeking, vraag of klacht. Meer informatie over het bereiken van de klantenservice van onze partners vindt u op de volgende pagina's:
Indien u uw hond meeneemt wilt u eigenlijk altijd een omheinde tuin bij het huis. Als dit bekend is staat dit in de omschrijving vermeld.
Let op: indien er staat dat een tuin omheind is, wil dit niet zeggen dat uw hond niet kan weglopen. Wij kunnen alleen aangeven of een tuin goed omheind is indien wij daar genoeg informatie over hebben. Wij geven nooit garanties dat uw hond altijd binnen de omheining kan blijven. Daar bent u immers altijd zelf verantwoordelijk voor. Lees daarom goed de reviews die bij de vakantiewoning staan, zodat u kunt bepalen of de omheining afdoende is.
Indien de beschrijving niet helemaal duidelijk is of u wilt zeker weten of een vakantiehuis een volledig omheinde tuin heeft, kunt u dit altijd via ons navragen.
De touroperators hebben echter wel het beleid dat er eerst een optie dient te worden genomen op het huis alvorens men contact met de eigenaar gaat opnemen. Een optie kost u niets en het huis wordt afhankelijk van de vertrekdatum 48 uur voor u vastgehouden.
De service die hondenopvakantie.nl levert is altijd gratis: partners/touroperators betalen ons voor de service die wij u bieden, omdat wij gespecialiseerd zijn in het segment hondenvakanties. U vindt bij ons altijd sneller een vakantiehuisje dan bij de operator zelf door het gebruik van onze zoekfilters.
Indien u nog twijfelt of nog even wilt wachten met het boeken van een vakantiehuis en u wilt niet dat deze door een ander wordt geboekt: dan heeft u bij sommige vakantiehuizen de mogelijkheid om een optie te nemen.
Een optie houdt in dat een vakantiehuis maximaal 48-uur wordt vastgehouden, zodat u de tijd heeft om na te denken over een boeking of dat u bijvoorbeeld een keuze wilt maken tussen 2 woningen en u nog moet beslissen welke het wordt. Uiteraard zitten er ook restricties aan het nemen van een optie: raadpleeg de voorwaarden van de betreffende operator voor meer informatie.
Honden op vakantie is altijd bereikbaar via info@hondenopvakantie.nl en voor reserveringen via reserveringen@hondenopvakantie.nl. We zullen uw vragen altijd zo spoedig mogelijk beantwoorden.