Kan ik meerdere honden meenemen dan toegestaan?

Per vakantiehuis staat aangegeven hoeveel honden er mee mogen. De huiseigenaar wijkt hier in principe niet vanaf


Hoe verloopt het boekingsproces?

Via ons zoekscherm kunt u een periode selecteren en eventueel enkele filters instellen, waarna u een vakantiewoning kunt selecteren. Door het aanklikken van de juiste periode, kunt u een boeking plaatsen.

1. Boeken
U komt in het boekingscherm terecht waar u de benodigde gegevens dient in te vullen ten behoeve van de boeking. Vervolgens ontvangt u een reserveringsbevestiging van hondenopvakantie.nl via het scherm en e-mail. Daarnaast ontvangt u ook een reserveringsbevestiging en huurovereenkomst van de touroperator van dienst met daarin de betalingsgegevens. Op deze huurovereenkomst staat aangegeven binnen welke termijn u de (aan)betaling dient te voldoen. Nadat de volledige betaling ontvangen is, ontvangt u per e-mail uw verblijfticket met de adresgegevens van de vakantiewoning. NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar krijgt u een bevestiging van deze aanvraag, waarna de huiseigenaar contact met u gaat opnemen.

2. Betalen
Indien u boekt betaalt u altijd aan de touroperator. Dit kan per creditcard, IDEAL of via een bankoverschrijving. Dit kan verschillen per operator. Indien u een informatieaanvraag doet bij een particuliere huiseigenaar, regelt u de wijze van betalen met de huiseigenaar.

Belvilla
U betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van uw boeking. De resterende reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaalt u in twee termijnen, dan ontvangt u een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat u er zeker van bent dat uw betaling op tijd verwerkt is.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Belvilla.

Novasol
Bij boeking 56 dagen voor aanvang van de huurovereenkomst of eerder geldt het volgende: De eerste schijf, 25 % van de volledige huursom, is direct opeisbaar, en moet uiterlijk acht dagen na de boeking ontvangen zijn door NOVASOL. De tweede schijf,die de betaling van de overige 75 % betreft,isopeisbaar uiterlijk 42 dagen voor aanvang van de huurovereenkomst en deze moet uiterlijk op dat tijdstip door NOVASOL ontvangen zijn.

Bij boeking later dan 55 dagen voor aanvang van de huurovereenkomst geldt het volgende: De volledige huursom is direct opeisbaar, en moet uiterlijk drie dagen na de boeking door NOVASOL ontvangen zijn. Indien de betalingsvoorwaarden niet worden nagekomen, wordt dit beschouwd als wanprestatie, waardoor NOVASOL zonder uitstel de aangegane huurovereenkomst kan ontbinden, maar NOVASOL zal zo mogelijk de huurder hiervan op de hoogte stellen voor de ontbinding plaatsvindt. De ontbinding van de huurovereenkomst vrijwaart de huurder niet van de verplichting om huur te betalen; hierop zijn de regels betreffende annulering in punt 6 (zie algemene voorwaarden Novasol) van toepassing. Indien niet anders is vermeld in de catalogus, op het internet en/of in de prijslijst, is de huursom exclusief verbruik van water, elektriciteit, olie, gas en dergelijke alsmede verwarming (waaronder evt. openhaardbrandstof).

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Novasol.

Interhome
Het voorschot bedraagt 20% van de reissom. Het moet onmiddellijk na ontvangst van de reisbevestiging betaald worden. De betaling van het resterende saldo moet 4 weken voor afreis betaald worden. Bij boekingen binnen 4 weken voor afreis moet de volledige reissom betaald worden. De reisdocumenten kunnen tijdig in uw reisbureau afgehaald worden of worden u per post of e-mail toegestuurd. Als het voorschot en/of saldo niet volgens de overeengekomen termijnen betaald worden, zijn we gerechtigd, na aanmaning met stellen van een termijn, het reiscontract te verbreken en u met de opzeggingskosten volgens deze reisvoorwaarden te belasten.

Voor meer informatie: zie de algemene voorwaarden van Interhome.

Heerlijkehuisjes.nl
Er dient binnen 10 dagen een vooruitbetaling te geschieden van 50% van de totale huursom plus de reserveringskosten plus de eventuele annuleringsverzekering. Het tweede deel van de huursom dient uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan. In uitzonderingsgevallen kunnen schriftelijk andere termijnbetalingen worden overeengekomen. Bij boekingen (periode tussen boeking en aanvang huurperiode korter dan 8 weken) dient het hele bedrag ineens te worden voldaan, hetzij telefonisch overgemaakt, hetzij contant betaalt. Betaling kan per giro, bank of contant geschieden. Bij betaling per giro of per bank geldt als datum van betaling de dag van bijschrijving van de huursom op de bankrekening van Heerlijkehuisjes.nl. Op verlangen van Heerlijkehuisjes.nl dient de huurder aan Heerlijkehuisjes.nl een bewijs van betaling te overleggen.

Voor meer informatie: zie de huurvoorwaarden van Heerlijkehuisjes.nl.


Zijn alle genoemde prijzen inclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Ik wil een vakantiehuis huren, maar ik heb nog veel vragen.

Indien u interesse heeft in een vakantiehuis loont het altijd de moeite om navraag te doen. Het kan zijn dat er bij de verhuur van een vakantiehuis bijkomende kosten zijn of dat een hondenras niet is toegestaan. Lees altijd goed de beschrijving van het vakantiehuis door en stel eventueel vragen aan de operator indien zaken niet duidelijk zijn.


Is er sprake van herroepingsrecht op onze diensten?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van www.hondenopvakantie.nl. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.


Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).


Hoe kan ik zien of een huis een omheinde tuin heeft?

Indien u uw hond meeneemt wilt u eigenlijk altijd een omheinde tuin bij het huis. Als dit bekend is staat dit in de omschrijving vermeld.

Indien de beschrijving niet helemaal duidelijk is of u wilt zeker weten of een vakantiehuis een volledig omheinde tuin heeft, kunt u dit altijd via ons navragen.

De touroperators hebben echter wel het beleid dat er eerst een optie dient te worden genomen op het huis alvorens men contact met de eigenaar gaat opnemen. Een optie kost u niets en het huis wordt afhankelijk van de vertrekdatum 48 uur voor u vastgehouden.


Hoe betrouwbaar of veilig is het boeken van een vakantiehuis via hondenopvakantie.nl?

De partners van wie wij vakantiehuizen aanbieden zijn allemaal aangesloten bij de volgende organisaties:

Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen(ANVR)
De Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) is een Nederlandse organisatie die een overkoepelend orgaan vormt van bedrijven in de reisbranche, welke zijn aangesloten bij deze organisatie.

Door te zijn aangesloten bij de ANVR, kan een operator garanties bieden aan reizigers die boeken via deze operator. Daarbij zijn alle leden ook aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

Meer informatie kunt u vinden op www.anvr.nl.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
Wanneer een operator/reisorganisatie is aangesloten bij de SGR en in gebreken blijft bij het leveren van de overeengekomen diensten aan de klant, krijgt u altijd uw reeds betaalde reisgelden terug.

Meer informatie kunt u vinden op: Stichting Garantiefonds Reisgelden.

Stichting Calamiteitenfonds Reizen
Indien een operator bij het calamiteitenfonds is aangesloten, krijgt u bij eventuele calamiteiten (natuurrampen, ziektes e.t.c.) uw geld of een deel van uw geld terug plus een eventuele aanvullende kostenvergoeding.

Meer informatie kunt u vinden op: Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

Thuiswinkel Waarborg
Thuiswinkel Waarborg is een organisatie die zich inzet voor richtlijnen en gedragscodes voor bedrijven die hun producten verkopen via internet.

Bedrijven die het keurmerk Thuiswinkelwaarborg voeren houden zich aan de wetgeving en gedragcodes die zijn opgesteld door Thuiswinkelwaarborg.

Meer informatie kunt u vinden op: Thuiswinkelwaarborg

Betaal ik extra aan hondenopvakantie.nl?

De service die hondenopvakantie.nl levert is altijd gratis: partners/touroperators betalen ons voor de service die wij u bieden, omdat wij gespecialiseerd zijn in het segment hondenvakanties. U vindt bij ons altijd sneller een vakantiehuisje dan bij de operator zelf door het gebruik van onze zoekfilters.


Wat houdt een optie nemen in?

Indien u nog twijfelt of nog even wilt wachten met het boeken van een vakantiehuis en u wilt niet dat deze door een ander wordt geboekt: dan heeft u de mogelijkheid om een optie te nemen.

Een optie houdt in dat een vakantiehuis maximaal 48-uur wordt vastgehouden, zodat u de tijd heeft om na te denken over een boeking of dat u bijvoorbeeld een keuze wilt maken tussen 2 woningen en u nog moet beslissen welke het wordt. Uiteraard zitten er ook restricties aan het nemen van een optie: raadpleeg de voorwaarden van de betreffende operator voor meer informatie.


Uw vraag staat er niet tussen?

Honden op vakantie is altijd bereikbaar via info@hondenopvakantie.nl en voor reserveringen via reserveringen@hondenopvakantie.nl. We zullen uw vragen altijd zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Hondenopvakantie.nl plaatst cookies om de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit te verhogen. Meer informatie vindt u in onze privacyverklaring.